O marketingu bezpośrednim

Większość przedsiębiorstw zajmujących się pozyskiwaniem klientów przez telefony działa za pośrednictwem call center, czyli miejsca, gdzie dysponują telefonem oraz bazą danych numerów klientów i innymi niezbędnymi danymi do sprzedaży telefonicznej. Z takiego miejsca wykonywane są połączenia i w trakcie rozmów prezentuje się ofertę sprzedaży według reguł, do których przyuczani są pracownicy, a które opracowywane są nierzadko o wytyczne marketingowców (więcej informacji na stronie: http://sjp.pl/marketingowiec) bazujących na całym mnóstwie zabiegów socjotechnicznych.

Połączenia telefoniczne otwierają nowe możliwości pod kątem przekonywania klientów do swojego produktu, z uwagi na istotne różnice w odbiorze wynikające z rezygnacji z doznań wizualnych.

generowanie leadów Dzięki temu percepcja odbiorcy ulega pewnej modyfikacji z czego dzwoniący skrupulatnie korzystają czy też korzystali, gdyż przeciętny Kowalski wyrobił już w sobie pewne mechanizmy obronne wynikające z dużej popularności tej techniki sprzedaży (więcej tutaj). Stało się tak głównie za sprawą firm o zszarganej obecnie reputacji, których podejście do klienta związane było z próbami oszustwa, wyłudzeniami oraz pozbawione było dbałości o jakość obsługi oraz szacunku dla klienta. Oszukane osoby szczególnie uwrażliwiły się na tą formę sprzedaży, która obecnie kojarzy im się wyłącznie ze sprzedażą przysłowiowego kota w worku.

Marketing bezpośredni obecnie nie oznacza wcale komiwojażera dobijającego się do naszych drzwi i oferującego nowy model odkurzacza. Rozwój technik telekomunikacyjnych oraz postęp technologiczny stworzył nowe możliwości dla tej metody zdobywania klientów oraz sprawia, iż produkt zjawia się w naszym domu za pośrednictwem wirtualnego głosu pozbawionego ciała.

Marketing bezpośredni obecnie wcale nie oznacza domokrążcy dobijającego się do naszych drzwi i oferującego nowy model odkurzacza. Rozwój technik telekomunikacyjnych i postęp techniczny stworzył nowe możliwości dla tej metody pozyskiwania klientów i sprawia, iż produkt zjawia się w naszym domu za pośrednictwem wirtualnego głosu pozbawionego ciała.

Zalety

Istotna stała się jakość oraz wierność klienta, a nie jednorazowe naciągnięcie w celu uzyskania określonych i chwilowych zaledwie korzyści majątkowych. Telemarketing ewoluuje równolegle ze świadomością społeczeństwa, choć podobnie jak w życiu wszędzie trzeba wykazać się zdrowym myśleniem oraz rozsądkiem, żeby uniknąć oszustów.

Obecnie jednak większość przedsiębiorstw działa w oparciu o wysokie standardy jakości obsługi z rejestracją rozmów włącznie, a regulacje prawne stały się na tyle jasne i precyzyjne, iż ryzyko oszustwa jest niezwykle niskie. Obecny telemarketing (więcej na stronie WWW) umożliwia firmom poza standardowymi ofertami sprzedaży, również gromadzenie danych na temat klientów, ich preferencji, uwag i odbioru spółki w trosce o dobro marki.

Advertisements
Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s