Call center – jak wygląda kariera

Praca na stanowisku call center nie jest pracą dla wszystkich. Wymaga ona bowiem dużej odporności na stres oraz wywieraną presję, jak też wysokich umiejętności interpersonalnych i adaptacyjnych u takich osób. Nierzadko wiąże się również z czasem pracy na zmiany oraz koniecznością wykonywania własnych obowiązków zawodowych w dużej grupie ludzi. Z tego też powodu, nie jest to praca, którą wykonuje się do końca swojego życia. Niezwykle szybko zajęcie to prowadzi bowiem do powstania poczucia wypalenia zawodowego (szczegóły pod tym adresem: http://pl.wikipedia.org/wiki/Wypalenie_zawodowe), a tym samym do znaczącego obniżenia efektywności podejmowanych działań.

Przeglądając oferty zatrudnienia, coraz częściej można spotkać oferty zatrudnienia w call center. Zwykle poszukiwani są pracownicy obsługujący call center (szczegóły na stronie) świadczącego usługi o charakterze handlowym, finansowym bądź również ubezpieczeniowym. Ta oferta skierowana jest zazwyczaj do młodych ludzi, niekoniecznie posiadających doświadczenie w tego typu pracy, albowiem rekrutowany w takim charakterze pracownik uczestniczy w odpowiednim szkoleniu, w wyniku którego zdobywa on potrzebną wiedzę oraz umiejętności do wykonywania tego zawodu.

Każdy klient, z którym jest prowadzona rozmowa, może okazać się potencjalnym konsumentem, a więc przynieść może wymierne korzyści finansowe nie tylko firmie, ale także i pracownikowi call center. Należy zdawać sobie sprawę z tego, że takie osoby mają ściśle narzuconą odgórnie liczbę klientów, z którymi danego dnia odbyć mają rozmowę oraz na bieżąco rozliczane są z jej efektów i przebiegu.

Możliwości zarobkowe w tego typu pracy przeważnie nie są duże i kształtują się w różny sposób dla poszczególnych segmentów rynku. Stosunkowo najwięcej zarobić mogą osoby aktywnie zajmujące się sprzedażą towarów i usług, co oczywiste pod warunkiem generowania przez nie takiej sprzedaży na poziomie określonym w planach sprzedażowych. Wysoka sprzedaż wiąże się z możliwością uzyskania atrakcyjnych premii, a to w wyraźny sposób motywuje i napędza do działania pracowników call center.

baza firmWięcej informacji na temat zagadnień poruszonych w tym artykule można znaleźć na tej stronie: http://www.pracuj.pl/praca/call%20center;cc,5006/gdynia;wp

Advertisements
Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s