Zdobywanie leadów marketingowych

Generowanie leadów (dodatkowe informacje na tej stronie) jest kluczem do współpracy pomiędzy działem marketingu a zespołem sprzedażowym. Dzięki takiej współpracy zespół sprzedawców spółki ma możliwość precyzyjnego określenia swoich oczekiwań, a dział marketingowy wie, w jaki sposób je zrealizować przy wykorzystaniu potencjału oraz technik marketingowych, dzięki czemu wzrasta efektywność całego procesu sprzedaży w firmie.

Zdobywanie leadów

Podane dane wymagają jednak jeszcze dalszej obróbki oraz interpretacji. Znajdować się tam mogą bowiem dane nieprawdziwe i dane niepełne, niejednokrotnie całkowicie fikcyjne. Poza tym wspomniane dane mogą być danymi osób niepożądanych z punktu widzenia przedsiębiorstwa, którzy nie będą jego leadami sprzedażowymi (przykładowo przedstawiciele konkurencji czy też mediów).

Leady poddane muszą zostać zatem dodatkowej selekcji, co często nazywa się kwalifikacją leadów. Musimy zdać sobie sprawę z tego, że o wartości działań marketingowych B2B decyduje ilość dostarczonych do zespołu sprzedażowego wysokiej jakości leadów sprzedażowych, do których ukierunkowanie sprzedaży przyniesie najbardziej pożądane efekty. A będzie to możliwe jedynie przy dobrej współpracy zespołów marketingowców oraz sprzedażowych.

Moment konwersji

Lista leadów pozyskiwana jest w efekcie działań marketingowych, podczas których dotychczas lead sprzedażowy jest proszony o ujawnienie swoich danych. Jest to absolutnie kluczowy etap z punktu widzenia kampanii business to business, czyli tak zwany punkt konwersji inaczej nazywany generowaniem leadów lub konwersją leadów (szczegóły na stronie: https://help.salesforce.com/HTViewHelpDoc?id=leads_convert.htm&language=en_US).

target marketingDodatkowe materiały na ten temat są dostępne pod tym adresem: http://www.pracuj.pl/praca/call%20center;cc,5006/gdynia;wp

Advertisements
Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s