Jak skutecznie omijać oszustów

telemarketing

Obecne przepisy uniemożliwiają już taką formę oszustwa, ale istnieją inne metody wymuszeń uwzględniające między innymi umawianie spotkań z klientami. Spółki handlowe korzystają z usług niezależnych call center (więcej tutaj), których rolą jest umawianie spotkań z klientami, na których prezentowane są produkty oraz możliwy jest ich zakup. Nierzadko są to produkty oferowane tylko w takiej formie sprzedaży (kto bowiem kupi garnki bądź kołdry za 1200 zł, jeśli w sklepie obok domu może je dostać za 10-20% tej ceny).

Zdarzają się też przypadki umawiania spotkań w zupełnie innym celu, który staje się oczywisty dopiero w momencie zjawienia się na spotkaniu, a dzwoniący zakładają, że skoro klient dotarł na miejsce to już sobie posłucha i nie wyjdzie. Takie postępowanie powoduje oczywiście poczucie oszukania u osób fatygujących się oraz sprawia, iż ich poziom zaufania do takiej metody sprzedaży znacząco spada.

Zachwalana podczas spotkań jakość i wyjątkowość produktów nijak ma się do rzeczywistości i jest zwyczajnym nabijaniem klienta w butelkę. Bywa jednak, iż chociaż produkt jest dobry i jego walory i cena nie pozostają w sferze ewidentnego oszustwa, to metody zdobywania klientów pozostawiają wiele do życzenia. Nierzadko zdarza się, że klienci są wabieni na spotkania atrakcyjnymi promocjami lub obietnicą prezentów lub gratisów, które podczas spotkania okazują się bonusem wymagającym zakupu towaru.

Sporą popularnością w ostatnim dziesięcioleciu cieszy się tzw. sprzedaż telefoniczna (zwana częściej telemarketingiem (szczegóły na stronie: http://www.targetmarketing.pl/call-center/telemarketing/index.php)). Jest to metoda sprzedaży polegająca na wydzwanianiu do klientów i oferowaniu towarów, którymi potencjalnie mogą być oni zainteresowani. Ta metoda sprzedaży stała się szczególnie rozpowszechniona w ramach sieci telefonów przewodowych, do których istnieje szeroki dostęp i łatwość uzyskania danych abonenta. Znane są już powszechnie oszustwa, jakich dopuszczały się spółki telefoniczne proponujące korzystne abonamenty i usługi telekomunikacyjne, które okazywały się nie tylko droższe od standardowych ale i trudne do wycofania. Podstawowym problemem okazywał się zakres kompetencji konkurujących ze sobą firm telekomunikacyjnych i kwestie związane z formułowaniem umów w taki sposób, iż skutkami oraz wszelkimi konsekwencjami obarczany był klient.

Najprostszym sposobem uniknięcia oszustwa przez telefon jest uważne słuchanie i zadawanie dodatkowych pytań. Pamiętać należy, iż w przypadku sprzedaży telefonicznej nie płacimy za połączenie tylko robi to oferent. Jeśli szanujemy nasz czas oraz chcemy oszczędzić sobie kursu masażu, na którym zaproponowane zostaną nam garnki ze skały lub nowy wielofunkcyjny mikser do mebli i opon to warto wypytywać kilkukrotnie o cel spotkania i ofertę.

Advertisements
Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s